Nionde inlägget - En ny början



Hej igen mina kära vänner, familjemedlemmar & följeslagare tillika vapenbröder!

Nu har jag tagit steget att starta upp min blogg igen efter en låååång rast. Eftersom det är så mycket som börjar hända i mitt liv så känner jag att det är dags att hålla er och i viss mån mig själv uppdaterad vad som händer. Vad jag menar med att hålla mig själv uppdaterad är inte så dumt som det låter, utan här får jag en chans att se över vad jag gjort och vad jag har kvar att göra.

Så, nu kanske en del av er undrar, vad är det jag har i görningen egentligen?

Jo, det är så att jag och johanna ska flytta till Japan för att studera japanska ett tag! Det är väl det som är den stora nyheten för vissa och den bittra påminnelsen för andra.

Så som allt kommer ske är att nu på lördag den 3 April så flyger vi från Kiruna till Stockholm vart vi spenderar en natt på Arlanda för att sedan den 4 April flyga till Japan, the Empire of the Rising sun. (som det så fint heter i Red Alert 3)

Som ni ser så är det idag den 29 Mars och inte 1 April så detta är inte bluff och båg. Vi ska på riktigt åka och den planerade vistelsen är 6 månader, med reservation för förlägning. Spännande va?

Många av er vet att jag har varit förtjust i Japan i en längre period nu och jag har ju dessutom redan varit påväg en gång men bestämde mig för att vänta med det. Men nu så ska det inte väntas och jag / vi ska äntligen få göra allt som jag / vi alltid velat göra i Japan! Vi kommer dessutom komma dit när Sakura (körsbärs) träden är i fullblomm och är som vackrast så många fina bilder kommer jag lägga upp här. Jag kommer också öppna upp min youtube kanal och börja lägga upp filmer och sånt. ( http://www.youtube.com/user/Nasaroth )
Så då är ni välkomna att komma med requests om vad jag ska filma eller berätta lite om för er så kanske jag kan ta mig tid mellan studierna att göra det åt er. Men om ni inte ger mig requests så kommer jag ändå filma och lägga upp saker som jag själv kanske tycker är roligt och så.

Skolan som vi ska gå på är för utlänningar som vill lära sig japanska i japan så lärarna är väldigt van vid att arbeta med såna som inte kan något alls och såna som kan lite. Jag kommer såklart komma med lite bättre info om skolan sen. Kommer inte riktigt  på vad mer jag ska skriva om japan så om ni kommer på nåt som ni vill veta så fråga mig.

Men, nu är det väl dags att ta tag i det sista förberedelserna inför resan och göra sig klar för avfärd. För på lördag smäller det.

Här kommer ett litet citat alla borde ha i åtanke.

"Chuck Norris does not own a stove, oven, or microwave , because revenge is a dish best served cold."

Klart slut, nintendo 8-Bit rules.

Kommentarer
Postat av: Christopher Näslund

Coolt! Jag ska också sticka till japan och plugga japanska, håller på och samlar ihop lite kosing just nu. Har inte bestämt mig för någon speciell skola heller, så det får vi se. Var är det ni ska gå skola?

2010-03-30 @ 04:17:48
Postat av: Sebad

Härligt mannen! =)

2010-03-30 @ 08:58:37
Postat av: DreamMan

Näslund: Coolt värre! varför inte låna från CSN? Vi ska plugga på Tokyo International Study Institute i 6 månader iallafall, sen ser vi om vi förlänger våran visit. Ska bli spännande.



Sebad: Ja eller hur :D

2010-03-31 @ 15:28:34
Postat av: Christopher Näslund

DreamMan: Jodå, CSN har jag tänkt på, men att ha en stor del kontanter underlättar när man kommer tillbaka. Om man kommer tillbaka. Så slipper man ha lika mycket lån att betala tillbaka.



Härligt. Jag har kikat på lite skolor i Tokyo, Sendai och Osaka. Det är svårt att välja, det finns många som man läser rätt bra omdömen om, så.

2010-03-31 @ 18:50:50
Postat av: DreamMan

Jo det är sant. Men att stanna kvar i Japan kan bli svårt. Det är rätt strikta regler och även fast man skulle mot all förmodan lyckas bli medborgare så kastar de ut en ur landet om man ex råkar hamna i trubbel med lagen. :P

2010-03-31 @ 23:58:02
Postat av: Chrille

Haha, jo, det är jag väl medveten om. Det är dessutom rätt dyrt att bo där. As far as tak över huvudet goes.

2010-04-01 @ 00:42:27
Postat av: Emma

Kan du inte skriva lite om vad för bestraffning det är i Japan vid olika händelser såsom förseningar till skolan, snatteri, mord och allt vad det heter :D

2010-04-25 @ 19:48:12
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0