Tolfte Inlägget - Kulturkrock, chock och anpassning



Hej hej mina trogna och nykommna läsare!

Orkar nog inte skriva ett så långt inlägg idag. Klockan är 23:06 och det är dags att sova snart. I Sverige är den dock  bara 16:06 så ni har fortfarande hela dagen på er att hitta på saker.

Idag började jag och Johanna med att kliva upp jätte tidigt. Trodde jag. Visade sig att vi skulle bli 30minuter sen till skolan i allafall. Ni som tycker att tunnelbanan eller spårvagnen i Stockholm och Göteborg är klurigt... Huja! Nå, som tur är så var det inte så viktigt att vara där i tid. Det var någon informations grej och sen fick vi sluta. Så vad gjorde jag med all extratid som vi hade undrar ni? Jag, Johanna och några andra svenskar drog till Shibuja och kollade läget. Satan vad stort allt var. Tyvärr hade min kameras batterier dött, men jag kommer garanterat att dra dit fler gånger. Jag lovar. under tiden så får ni nöja er med en bild från flyget. Tik Rack Toe, ett spel man skulle få fyra i rad för att vinna med massa powers man kunde få. Ganska kul. Men inget man dödar 11 timmar med.

Nå, iallafall, Shibuja, det fanns mycket saker att titta på. En grej som vi såg som var spännande var ett 10 våningshus som var ett enda stort köpcenter för kvinnor. Shibuja One - Oh - Nine (109) har jag för mig det heter. Galet mycket folk, ganska varmt och i alla affärer stod det japanska kvinnor och ropade "välkommen in". Vissa mer entusiastiska än andra.

Som sagt, orkar inte riktigt gå in på allt för mycket detaljer, men jag ska uppdatera mer snart. Tills dess får ni hålla goda till min youtube uppdatering.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Kai

Kul att ni kommit igång! :) Jag tycker att det var ett lagomt långt mail ;P men det blir svårare att hålla till det om ni gör mkt saker :) Haha klockan är 23 därborta hos er nu också. Tájmade det ganska bra!

2010-04-06 @ 16:33:43
Postat av: Angelica

Redan så avis att jag avlider.. :P

2010-04-06 @ 17:11:36
Postat av: meri

Oj, 109 finns med i mitt ds spel som jag spelade ett tag innan jag blev less på musiken, "the world ends with you" och har med en massa gator från tokyo. coolt. anywho, have nice timez, sleepo tighto!

2010-04-06 @ 21:05:32
URL: http://manipulapelicula.blogspot.com
Postat av: Glenn

Shibuya 109 kändes som högkvarteret för alla orangea japanskor, de med blonderat hår och orange hud.

2010-04-06 @ 22:51:38
URL: http://videospel.wordpress.com
Postat av: Slampi

Fan vad kul att följa, kikade just på Youtube på resan, keep em coming :)

2010-04-07 @ 07:23:46
Postat av: Jennifer

fin blogg:)

coolt med ett köpcentrum bara för kvinnor:)

2010-05-03 @ 17:37:59
URL: http://jelovi.blogg.se/
Postat av: meri

En månad sen. kom igen. skriva kan man göö.

2010-05-19 @ 11:12:38
URL: http://manipulapelicula.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Du är ganska obra på att skriva här :P

2010-05-27 @ 12:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0