Sjunde Inlägget: Absurt och oväntade händelser

image9

Jaha, då var jag här och skrev återigen. Otroligt att jag uppdaterar två gånger på samma månad. Om nu sjätte inlägget gjordes denna månad, det minns jag inte :P

Nå mycket har hänt under denna månad. Mycket som jag inte förväntade mig skulle hända och en del helt absurda grejjer. Dels har jag konstiga tankar i mitt huvud som äro trevliga men som jag inte borde ha, sen så har jag också sprungit i en veckas tid fram och tillbaka till sjukhuset pga urinvägsinfektion och njursten. Det är inte kul och definitivt inte skönt ska jag få be att tala om för er.

Läkarna trodde också att min ryggont har berott på njurstenen, men jag börjar sakta tveka på den tanken då jag har jätte jätte ont i min rygg nu. Men jag måste säga att det kändes iallafall skönt, de få dagarna det nu var, att kunna hosta och nysa normalt utan att få ont i ryggen, utan att få ångest.

Snart kommer Twin Peaks boxen också ut. Jag längtar så mycket. Herregud denna månad kommer jag slösa pengar som en rik pojke från Danderyd. Jag ska köpa Xbox360bundle med Assassins Creed, guitar hero 2 och 3, Super Mario Galaxy + en massa andra spel. Sen twin peaks boxen såklart. Men nu när micke har flyttat vet jag inte vem jag skall kolla den med? Finns det många i denna stad som på riktigt gillar Lynch verk? Det var svårt nog att hitta folk som gillade Tim Burtons alster.

Ännu mer glada nyheter! Det är i stort sett helt bekräftat att jag har blivit ölansvarig på systembolaget. Ja må säga att det passar mig som handen i handsken. Nu ska jag försöka få bort några äckliga sorter och byta ut dom mot några goa. Jag såg exempelvis att vi bara har 2 Indian Pale Ale i våran butik, och så kan vi ju inte ha det.

vad mer har hänt? hmm... har väll itne hänt så mycket mer. Jag har börjat förbereda lite smått inför kommande audition till teaterhögksolan i Göteborg. Jag har bestämt mig för en monolog. Måste hitta 2 till samt en dikt. Dikten tror jag att Charles Pierre Baudelaire får stå för. Men vilken skall det bli? Den första monologen är iallafall en del ur pjäsen "Gökboet" skriven av Ken Kesey 1964. Eller det var en roman egentligen, men det gjordes om till en film och till en pjäs. Våran kalss satte upp den som slutproduktion och fick stående ovationer till den om jag inte missminner mig. Där spelade jag iaf en psykpatient som heter "Harding". Han har ett långt utlägg mot huvudrollsinnehavaren där han skäller ut honom, och den tänkte jag ta till scenhögskolan. Sen har jag väll en tanke att ta en gamal grekisk pjäs också. och sista vet jag faktiskt inte. Shakespeare? Jag har ingen aning. Välkommna med förslag! Ett förslag var en pjäs som hette nått med körsbärsträdgården eller nått liknande. Måste höra med min vän igen var han sa att den hette.

Nåväl, klockan är återigen mycket och jag ska ju stiga upp snart och jobba. Men innan det ska jag väll konversera lite på msn, äta lite tårta och kolla ännu ett avsnitt av Star Trek: The Next Generation. Ahh, Jean Luce Picard är så rolig.

JAJUST JA!
Det är ju Halloween och svenska motsvarigheten Allhelgona snart. vad ska jag klä ut mig till? En Star Trek Officer? ;D Haha, det hade varit underbart!

Godnatt alla

Over&Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0